Vyberte stránku

Rybářův rok

Celý letošní rok se nám nedařilo naplánovat větší výpravu. Až v průběhu října jsme se domluvili a 4. listopadu narychlo vyrazili na osm dní opět na naše oblíbené Ebro! Počasí na listopad bylo velice příjemné – přes den 25 C ve stínu a v noci okolo 1 0C. Jeli jsme ve stejném složení jako vždy, pouze Vendu nahradil Jirkovo bratr Štěpán, pro kterého to byla s Ebrem první zkušenost. Naše dvě auta dorazili po cca. 22 hodinách do cíle v pondělí 5. listopadu okolo 14 hodiny. Po našem přemístění z kempu na lovné místo, jsme připravili tábor, zavezli krmné bóje a zakrmili. Poté jsme naprosto vyčerpaní cestou ulehli, aby jsme se druhý den mohli naplno začít věnovat rybařině!

Druhý den ráno nás nemile překvapil zesilující vítr, který se během dne změnil až v uragán! V těchto podmínkách jsme se bohužel místo lovu museli celý den věnovat záchraně našich přístřešků a věcí a tak jsme se k rybařině dostali až třetí den ráno, kdy vítr ustal. Začali jsme s pravidelným zákrmem na kapry a také jsme vyjížděli po dvojicích na vláčku. Odpoledne jsme zahájili přípravu podvodních montáží na Sumce, protože po loňských zkušenostech jsme tento způsob lovu považovali za nejlepší. Bohužel to byl jediný způsob jak ulovit sumce, protože i přesto že vítr už nebyl zdaleka tak silný, vábit z lodě se nedalo! A to po celou dobu našeho pobytu! První záběry na kapra začali už večer, což nás mile překvapilo, protože jsme pořádně krmili až od rána. Naopak nás nemile překvapilo, že jsme první záběry velmi lehce ztráceli, buď jsme rybu utrhli ve vázce a nebo jsme vytáhli návazec z vody a teď zbystřete, s téměř narovnanýmy háčky! To nás zaskočilo, protože to byli stejné háčky se kterými jsme byli minulý rok tak úspěšní. Po noci plné neúspěchu a promarněných záběrů, jsme další den ráno všichni kompletně předělali montáže a vyměnili háčky za kované větších velikostí. Přes den kapři žádný zájem nejevili, na což jsme ostatně za ty roky co jezdíme na Ebro zvyklí a úspěch jsme neměli ani při vláčení. Proto jsme naše přípravy opět soustředili na večer a na noc! Před setměním bylo nahozeno na cándáty, zaveženo na kapry a probíhala večeře. V tu chvíli nikdo z nás netušil, že nás čeká noc s nejvíce záběry, za dobu co jezdíme na Ebro! Záběry se opakovali přibližně v hodinových intervalech až do rána. Ryby opět převážně vyhrávali, ale dostavili se i první úspěchy v podobě krásných kaprů a candátů! Noc jsme zakončili s bilancí cca. 24 – 6 pro ryby! Další den se opět vrátil silný vítr, v kterém se nedalo vláčet, ale alespoň na položenou jsme mohli mít nahozeno. V dalších dnech se počasí neustále měnilo, ale noční záběry stále přicházeli a nějaké ty ryby jsme ulovili. Dokonce se podařilo ulovit krásného kapra při jediném dením záběru. Asi největší překvapení přišlo poslední noc, kdy jsem chytil prvního lysáka za dobu co jezdíme na Ebro! Byl také nejmenší ze všech kaprů co jsme kdy na Ebru ulovili. Měřil pouhých 72cm, ale měl přes 12kg.  Není to domorodý kapr, ale protože při každodenním lovu nástražních rybek jsme chytili několik klasických okounů, je jasné, kde se tyto ryby na Ebru vzali. Již brzy se určitě dočkáme těchto zavlečených druhů v obřích rozměrech i na spodní přehradě Riba Roja.

Závěrem musím říct, že tato naše pátá výprava na Ebro se dá považovat za velmi úspěšnou a co do četnosti záběrů, až neskutečnou! Ryby nad námi zvítězili obrovským rozdílem, ale to už k rybolovu na spodní přehradě patří a kdo tuto přehradu již navštívil, určitě ví, o čem je řeč! Je celkem pravidlem, že kapra, který není zaseknutý do 10s od záběru, je téměř nemožné zdolat, protože jste mu dali dostatek času, aby zajel do stromů, keřů a jiných překážek, kterých je Ryba Roja plná! Jediné co nás mrzí je, že se nám ani tentokrát nepodařilo vyzrát na sumce, ať už z důvodu nevhodného počasí, tak z důvodu jejich nezájmu o naše nástrahy. Nadále je tedy naším největším uloveným sumcem, sumec 201cm z naší první výpravy v roce 2010. Opět se tedy ukázalo, jak je Riba Roja překrásnou, ale také nevyzpytatelnou a velice těžkou vodou! Spodní přehrada vznikla zatopením údolí s rozsáhlými ovocnými sady, které se nikdo neobtěžoval odstranit – rybám tak vzniklo dokonalé útočiště, ale pro rybáře je to peklo. O to sladší je potom pohled na ty ohromné ryby, které se vám podaří dostat z vody. Tak zase příště Ebro!